Monica McCarty - Tutsak | Kitap Yorumu

11:30


Ben Monica McCarty'nin anlattığı hikayeleri seven okurlardan birisiyim. Eminim ki tarihisel romanları seven okurlar kendisini bir şekilde tanıyorlardır. Aslında bugün itibari ile okullar açılıyor ve benim okul için çoktan şehir dışına göç etmiş ve son sınıf temposuna girmiş olamam gerekiyordu. Ama öyle olmadı. Bir hafta daha mecburi tatildeyim. Öyle olunca ben de bir önceki yorumumda bahsettiğim üzere okumayı ne kadar özlediğimin farkına varınca daha önceki kitaplarını zevkle okuduğum bu yazarda karar kıldım.

İyi ki de öyle yapmışım çünkü Tutsak'tan gerçekten keyif aldım. McCarty, aşkın yanında her zaman işin için bir askeri olay karıştırıyor. Bazen bu sizde kitapların benzer olduğu algısını uyandırsa da aslında öyle değil. Bir şekilde her hikayesine özgün bir tat katmayı da başarıyor.

Kitapta Erik ve Ellie'nin aşkı anlatılıyor. Erik başlarda bir Quinn karakteriymiş gibi geldi bana. Öyle alaycı, pervasız... Bunda, bu kitabın hemen öncesinde iki Quinn kitabı okumuş olmamın etkisi büyük. :) Ve tabii ki sevdim bu adamı. Ayrıca da cidden merak etmeye başladım. O zamanlarda bu İskoç ve İrlanda'lılar cidden bu denli kocaman mıymış ya hu? :)Hayır her kitapta 2 metrelik kaslı kaslı adamlar var.  Karşılarına da yazıyorlar minyon tipli hatunları, gerçek anlamda gözümde canlandırmakta zorlanıyorum. Ben de kızın boyunu 1.70lere erkeğinkini de 1.90lara çekip öyle canlandırıyorum gözümde ne yapayım :P

Erik'in adının Erik olmasına da takılmadan edemedim. Aklımdan iğrenç iğrenç espriler geçti:"Papaz eriği mi can eriği mi?" gibi. Çok özür dilerim ama geçti yani :)

Bu arada kitap Higland Guard serisinin 2. kitabı. İlk kitap İki Ateş Arasında. Onu da okumuştum ama malesef o zamanlar bu blog yoktu şimdi de yorumunu yapamamaktayım. Sanırım biraz unuttum :)

Serinin 3. kitabı ise Gazap. O da elimde ama öncelikle Eylül'de Ayaz'a yazmaya çalışacağım daha sonra umuyorum ki onu da okuyacak ve yorumlayacağım. O zaman seri hakkında da daha detaylı bilgi verebilirim sanırım. Şu an serisinin başka kitabı çıktı mı bilmiyorum. Araştırmaya da korkuyorum çünkü muhtemelen yine okumak isteyeceğim ve şu aralar hiç sırası değil :|

Neyse efenim, konu güzeldi, kurgu güzeldi, eleştireceğim nokta varsa da şu an hatırlamıyorum demek ki ciddi bir şey değildi bu durumda türü seven ve hala okumayan varsa bu kitabı alsın okusun diyorum. Sonra da konuyu sizinle paylaşıp kaçıyorum :)

Ateşle oynuyorsan yanmayı göze alacaksın. 
Rakipsiz denizci Erik MacSorley, asla kendisine karşı koyabilecek bir kadınla karşı karşıya gelmemişti - ta ki sırılsıklam halde, yarı çıplak bir "bakıcı kadını" İrlanda kıyılarının açıklarından kurtarana dek. Ama Ellie'nin sıradan görünüşüne kanması bir talihsizlikti; o aslında İrlanda'daki en güçlü asilzadenin özgür ruhlu kızı, Leydi Elyne de Burgh'dü. Daha da kötüsü, bu karşı konulmaz kadın, Erik'in sıra dışı çekiciliğine kapılmayacağını kanıtlamaya kararlıydı. Erik ise onun direnişini, kalbinin derinliklerinde yankılanan bir tutkuyla alaşağı edebilecek kadar ısrarcıydı. 
Sadakati her şeyin üzerinde tutan bir adam ve tarihin en zorlu taht mücadelesini tehlikeye atabilecek sırlar barındıran bir kadın. Kral ve vatan uğruna verilen savaşın sesleri karşı kıyılardan yükselirken, Ellie'nin aşkı bir efsaneyi dizginlemeye yetecek midir?

2 yorum

  1. McCarty benimde sevdiğim yazarlardan biri ve bende okudum bu kitabı çoook beğendiydim :D Gazap'ı benimde okumam lazım kısa zamanda sanırım bu yorumdan sonra elimdeki bitince onu okuyacağım =) ok fena özendim ve canım çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi ben de çok okumak istiyorum şu an ve okuldan önceki son haftam. Bugün Eylül'de Ayaz'a yazarsam yarın okurum diye düşünüyorum en geç :) Yazarın dünyası güzel ama ya insana okuma hevesi veriyor yani :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bana Ulaşın

Ad

E-posta *

Mesaj *

Bumerang - Yazarkafe