Mimciki cik! Zıt Kitaplar!

17:41


Evet, sevgili takipçiler, bir mim ile daha yine sizlerle birlikteyiz :P Sevgili Üşengeç Kızın Kitaplığı beni bu etkinlikte mimlemiş. Kendisine çok teşekkür ediyorum :) Ve bu etkinliğin benim gibi kararsız ve unutkan biri için ne kadar zor olabileceğini düşünün diyorum.

Yapabilmek için elime kağıt kalemi alıp çize karalaya karar verdim. Yarın aynı kategoriler için seçim yapacak olsam belki de farklı yanıtlar verirdim :D Bilemiyorum, ah!

Bir de küçük bir eleştirim var bir seçim kategorisi "Zıt Kitaplar," başlığına pek uymamış. Hikayesine Göre Zıt kategorisinde hikayesini en sevdiğimiz ve kurgusunu en sevdiğimiz kitapları seçiyoruz. Yani zıtlık bir durum yok. Neden eklenmiş çok anlayamadım :) İsimler de biraz kafamı karıştırınca ben de çare olarak kategorinin yanına parantez içinde ne olması gerektiğini yazdım. Gerilere giderek ve yapılan seçimlere bakarak bunları çıkardım. Umarım olabildiğince amacına uygun yapabilmişimdir.

Bu arada seçtiğim çoğu kitabın İlle Kitap'ta yorumunu yapmıştım. Adını renklendirdiğim kitap isimlerine tıklarsanız yorumuma ulaşabilirsiniz. :)

İşte seçimlerim:

1) Alım Zamanına Göre (İlk Aldığım ve Son Aldığım Kitap)

Aslında ilk aldığım kitap seçeneği için neredeyse 1. sınıfta aldığım 12 kitaplık Cin Ali serisini koyacaktım buraya, yapacaktım bunu ama son anda kendime engel oldum haha :D Sanırım ilk dişe dokunur kitabım Kaledibi Sokağı. Ama o olduğundan da emin değilim. Jack London'ın Beyaz Diş'i ya da Orhan Veli'nin kitabı da olabillir. Gerçekten hatırlayamadım.

Aslında onlardan da eski Sevgili Anneceğim adında incecik bir romanı okuduğumu ve çok sevdiğimi hatırlıyorum o muhtemelen Kaledibi Sokağın'dan da eski ama kitabı kaybettim ve internette ne kadar aradıysam da bulamadım. Yazarın adı Mehmet'ti ama soyadını hatırlamıyorum :( Neyse uzattım.

Edindiğim son kitap da Veronica Roth'un Uyumsuz serisinin ikinci kitabı olan Kuralsız. Okudum ama tembellikten yorumlayamadım. İnşaallah onu da yapacağım.


2) Fiyatına Göre Zıt Kitaplar (En Ucuz ve En Pahalı)

İşte ne kadar net ve seçmesi kolay bir kategori :D
En ucuza satın aldığım kitap, Umut Dolu Bir Kalp, bendeki kapağı bu değil, daha çekici ama fotoğraflayamadım ve internette de bulamadım. Kitabın cep boyunu 3.90a aldım. Ve doğrusu o ya baya olmasına rağmen hala okumadım.

En pahalı kitabım da beni aşk romanlarına bağımlı yapan kadının, Judith McNaught'ın romanı: İçinde Aşk Saklı. Fiyatı 30 TL. Tamam kitap buna değiyor ama yine de 30 lira pahalı değil mi demeden edemiyorum ve sevgili Ahmet Batman'ın "Ucuz kitap istiyoruz," sloganını tekrarlıyorum.


3) Anlatıcısına Göre Zıt Kitaplar (İyi ve Kötü) 

Tahareh Mafi'nin çok sevdiğim romanı Bana Dokunma'yı anlatım tarzını beğendiğim kitap olarak ekliyorum. Aslında bu çok göreceli bir kavram olduğu için, "en iyi anlatım bu romanda" diyemem ama bir şekilde beni yakalayan bir anlatımı var. Mekanik gibi görünen ama son derece duygusal olan anlatımını çok seviyorum ve bu kitabı seçiyorum.

Romantik İroni'yi beğenmediğim kitap olarak ekledim ama yine de haksızlık etmek istemiyorum. Kitabın anlatımı aslında kötü değil ama bence çok tekdüzeydi ve her ne kadar başlarda keyif alsam da kitabın ortalarını geçtiğim halde yükselmeyen, alçalmayan ve aynen devam eden tonu beni sıktı açıkçası. Ayrıca kitap blog yazılarım arasındaki en agresif yazılarımdan birisine maruz kaldı çünkü içeriğindeki bazı durumlar beni kızdırmıştı. Kitabın isminin üzerine tıklayarak bu yoruma ulaşabilirsiniz.


4) Kapağına Göre Zıt Kitaplar (En Sevdiğim ve Sevmediğim) 

Ben bu Tongue Fu'nun kapağını bir türlü sevemedim. Hoş bendeki versiyonu bu değil, elimdekini nette bulamadım ama buna son derece yakın ve yine bunun kadar az ilgi çekici.

Ayaklı Bela'nın kapağını ise aksine çok seviyorum. Özellikle elinize aldığınızda burada göründüğünden daha hoş görünüyor bence. O yüzden, Son Kamelya ve Böğürtlen Kışın'dan sıyrılıyor kendisi :)


5) Uyruğuna Göre Zıt Kitaplar (Yerli ve Yabancı)

Yerli kitap seçiminde kararsız kaldım ama elim yine de Yalnız Gözlerin İçin'e gitti. Çok merak ederek okuduğum, tatmin olduğum ve uzun oluşundan da çok memnun olduğum için kendisini seçiyorum :)

İçinde Aşk Saklı için fazla söze gerek yok zaten :) McNaught okuyanlar gayet iyi biliyordur :) Pek çok kitap arasında kalsam da kendisinden vazgeçemeyeceğim ve tercihimi ondan yana kullanacağım :)

6) Kalınlığına Göre Zıt Kitaplar 

Elimdeki en ince kitap bir şiir kitabı. Evvel Sevda İçinde 94 sayfalık, 40 dakikada bitirdiğim bir kitap. :)

En kalın kitabım ise şu günlerde dizisi ile gündemde olan Yabancı romanı. 838 sayfa idi yanılmıyorsam ve ben bu romanı da bir günde bitirmiştim. Bütün gün sadece okumuştum. Okuttu kendini vicdansız :) Geri kalan romanlarını da atlaya zıplaya okudum çünkü bazı durumları sevmemiştim :) Yine de meraktan baktım ama haha :D


7) Hikayesine Göre Zıt Kitaplar (Hikaye - Kurgu)

Hapishane fikri için hikaye etiketinde Incarceron'u seçeceğim.

Kurgu ödülüm ise Cenk Çalışır'ın Satranç Cinayetleri'ne gidiyor :P :)






8) Türüne Göre Zıt Kitaplar (Fantastik - Romantik)

Yüzüklerin Efendisi'ni başka başka sebeplerden bitirme fırsatım olmadı ama Fantastik kelimesinin geçtiği her kategoride favorilerimden birisi olacak her zaman. Filmleri de öyle...

Kapağını gördüğünüz tek cildini henüz edinemesem de fırsatını kolluyorum :)

Kusursuz da kesinlikle favori romantik romanlarımdan birisi ki bu seçime göre ilk tercihim. Arkadaşlarıma da zorla okuttum ve hiç kötü dönüş almadım :)


9) Moduna Göre Zıt Kitaplar (Güldüren - Ağlatan)

Bu soru ile fark ettim ki ben pek de komedi okuyan birisi değilmişim :D Aslında Hababam Sınıfı romanlarını edinmiştim ama filmleri gibi değil pek, tamamlayamadım. Aşk Kölesi komedi olmasa da okurken sık sık beni güldüren bir kitap. O yüzden bunu seçiyorum :)

Aynı Yıldızın Altında okuyup ağlamayan var mı? :) Ben de ağladım. O yüzden o da olması gereken yeri şöylece alıversin :)


Ve böylece sona geliyorum. Yoruldum ya hu, ne zor mimmiş :) Şöyle geriye baktım da çok fazla konuşmuşum. O yüzden okuyan herkese koccaman teşekkür ediyorum. Ve tabii ki İlle Kitap'ı (Yani İnci'yi :D), Geveze Kitap Kurdu'nu (Daha diğer mimi bile yapmamış olsa da...  :D), Kitap Eylemi'ni (Bu kez baktım ve bu mimi göremedim.) ve daha önce hiç mimlemediğim Kitap İklimi'ni mimliyorum :)

Sevgiler :)

10 yorum

  1. Diana Gabaldon'dan Güz Davullarını okumuştum. Rengarenk kitap görünce kütüphanede hemen damlamıştım. Zamanda geçmişe giden bir kadın vardı bir de gelecekte kalan kızı. Tam hatırlayamadım şimdi konusunu. Postunda görünce yeniden başlayasım geldi :D Aşk Kölesi ve Satranç Cinayetleri'ni hiç duymamıştım. İkisini de merak ettim. Bu arada yaptığın için teşekkür ederim :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancı serisi güzel, kadının kalemi de güzel ama işte bir sahnesi okuma hevesimi kırıyor :) Dizi de bunu gösterip göstermeyeceklerini de çok merak ediyorum :P :D

      Sil
  2. Mim için tekrar teşekkürler (:
    İşte cevaplarım;
    http://colorful-book.blogspot.com/2014/08/mim-zt-kitaplar.html

    YanıtlaSil
  3. Şu Aynı Yıldızın Altında'da ağlamayan bir tek ben miyim? Kitabı çok sevdim ama gözlerim dolmadı bile. Kendimi tescilli odun ilan ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heheh yok yahu kişisel bir şey bu. Ben fazla sulu gözlüyüm :)

      Sil
  4. yaptım bile :)

    http://gevezekitapkurdu.blogspot.com/2014/09/zit-kitaplar.html

    YanıtlaSil
  5. yaptım ki :)
    http://kitapeylemi.blogspot.com.tr/2014/09/mim-zit-kitaplar_2.html

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bana Ulaşın

Ad

E-posta *

Mesaj *

Bumerang - Yazarkafe