Burun Kemik Eğriliği ve Burun Eti Büyümesi Ameliyatı | Deneyimlerim

12:46


Efenim yaklaşık bir hafta önce, Septum Deviasyonu olarak adlandırılan ama halk arasında burunda kemik eğriliği olarak bilinen sorunu yaşamaktan sıkıldığım için hızlı bir kararla Septoplasti operasyonunu geçirdim.

Öncelikle bir noktayı düzelteyim, sorun kemiğin değil, kıkırdağın eğilip bükülmesi. Başlarda bu sorunu önemsemezseniz de yıllar içerisinde ne yazık ki kötüleşiyor ve artık çekilmez bir hal alıyor. Neler mi yapıyor? Hemen size benim sırf rahat nefes alamadığım için yaşadığım sorunların bir listesini çıkarayım.
  1. Tabii ki burun tıkanıklığı, kendi başına zaten bir problem
  2. Geceleri rahat uyuyamama, eğriliğin olduğu tarafa dönünce nefesin tamamen kesilmesi
  3. Ağızdan yapılan solunum olması gerekenin çok üstünde olduğu için sürekli boğaz enfeksiyonları ve ağrıları.
  4. Dudaklarda sürekli kuruma ve çatlama
  5. Oksijen yetersizliğinin ve sinüs doluluğunun sebep olduğu baş ağrıları ki giderek şiddetleniyordu..
  6. Uykusuzluk ve oksijen yetersizliğinin getirdiği yoğunlaşan halsizlik ve yorgunluk
Tabii bunlar fiziksel olarak yaşanan problemler ve sadece ilk anda aklıma gelenler. Bir de sosyal boyutu var ki insanların arasında burnunuz tıkanınca aksırıp tıksırmak çok rahatsız edici bir şey. Öyle ki kendimi sık sık mahcup ve rahatsız hissetmeme neden olmuştur. Hele bir de yurtta kalırken, gece tıkanıkları beni cidden aşırı rahatsız etti çünkü o da arkadaşlarımı da rahatsız ediyordum ve her ne kadar onlar "saçmalama" dese de kendimi mahcup hissediyordum.

Benim gittiğim doktorların neredeyse hiç biri son zamanlara kadar ameliyat olmam gerektiğini söylemedi. Sürekli spreyler ve ilaçlarla eve uğurlandım ki bir süre için işe yarasalar da son zamanlar da tamamen işe yaramaz olmuşlardı. Böyle olunca yine operasyon yerine daha kuvvetli ilaçlar verme yoluna gittiler ki kafamı kaldırmamı imkansızlaştıranları bilirim.

Bana ilk ameliyat olmamı söyleyen doktor şaşıracaksınız ki KBB değil, göğüs uzmanıydı. Astımım için gittiğim doktor, ciğerlerim ve solunum yollarım temiz olduğu için ki çok şükür gittiğim her doktor aynı şeyi söylüyor, problemin kaynağının genzim olduğunu düşünerek beni tomografiye gönderdi. Sonuca baktığında da ameliyat olmamın şart olduğunu söyledi. Beni yönlendirdiği KBB doktoru ise yine ameliyata gerek olmadığını söyleyip beni perişan eden bir ilaç verme yoluna gitti ki o ilaç da hiçbir işe yaramadı.

Nihayetinde okuldan eve döndüğümde yaklaşık 2,5 ay boyunca doğru dürüst nefes alamadan ve uyuyamadan geçen sürecin ardından, "ben ameliyat olacağım," nidası ile ayaklanıp Erciyes Üniversitesine gittim. Zaten orada doktor baktığı gibi bir ovvv çekti ve "Sen nasıl yaşıyorsun," gibisinden bir diyalogda geçti aramızda. Asistan doktordu ama ilaç vermeye kalkmadan beni direk hocasına yönlendirdi ki o da hemen ameliyata karar verdi. Şikayetlerimin sıklığını sormaya gerek bile görmedi.

11 Eylül'de yapılan ve bütün günümü alan testlerin ardından 12 Eylül Cuma günü ameliyata alındım. Burun kıkırdağımın her iki tarafındaki eğrilik düzeltilecek ve büyüyen etler yakılacaktı. Ameliyathaneye sabah 09.10 civarı alındım ve narkoz verilmeden hemen önce ameliyatın ne kadar sürebileceğini sordum. Doktor 1 civarı saat ameliyat sürer,1 saat civarında da uyanırsın 11de odaya alırız büyük ihtimalle dedi. Ama öyle olmadı. Odaya alındığımda saat 12yi geçmişti.

Ameliyatı genel anestezi altında olduğum için operasyondan hiç bir şey anlamadım ama çıkar çıkmaz yaptığım ilk iş, battaniyemin, hastane yatağımın ve annemin üzerine kan kusmak oldu. Ameliyat boyunca yuttuğum her şeyi uyanır uyanmaz çıkardım. 

Uyanma kısmındaki ağırlık zordu ama burnum tıkanmadan hemen önce delikli tamponlardan aldığım nefes bile bana yarı baygın halimde, "Nefes almak güzelmiş," cümlesini kurdurdu ki o an hakikaten çok iyi hissediyorum :) Hala narkoz etkisi sürdüğü için ağrım sızım da yoktu.

Aynı akşam taburcu edildim ve evime uğurladım. Burnumdaki tamponlar bir hafta kalacaktı. Hemen yandakiler benim burnumdan çıkan tamponlar, anneme göstermek için doktordan aldım. O da gülse de verdi sağ olsun :P :) Cuma akşamı ve Cumartesi günü boyunca çektiğim ağrılardan sonra bir hafta bekleyemeyeceğimden adım gibi emindim. Üstelik bu kadar kocaman olduklarını da bilmiyordum :)

Bir kere 2 gün boyunca burnunuzdan sürekli kan geliyor, sürekli soğuk suyla vb temizlemek zorundasınız. Aksi takdirde kuruyor ve yüzünüzdeki en ufak bir mimikle birlikte tampon yüzünden müthiş bir ağrıya sebep oluyor. Ameliyattan bir sonraki günün akşamında ciddi ciddi oturup ağladım, ağrım yüzünden. O gün dayanamayacağımı düşündüğümden, Pazartesi günü doktoru arayıp, tamponları çıkarmasını istemeyi düşünüyordum. :)

Ama öyle olmadı çok şükür, üçüncü gün son derece rahatladım ve burnuma dokunmadığım zamanlarda ağrı sızı duymadım. Tabii burnumun içini sık sık serumla yıkadım ve ağrı kesiciyi de tavsiye edilmese de düzenli içtim.

Tamponlarla birlikte Cuma dahil 8 gün geçirdim ve ertesindeki haftanın Cuma akşamında da tamponlarımdan kurtuldum. Öncelikle şunu söyleyeyim internette anlatılan "sanki beynimi çektiler", "aman çok acıdı", "yaman öldüm" gibi yorumlara kanmayın, sanırım o eski bez tamponlar için geçerli. Doktora da internet yüzünden baya korktuğumu söyleyince güldü ve çoğunun abartı olduğunu söyledi. Önce bir iki tel dikiş aldı burnumdan ki yalnızca küçük bir çekilme hissi verdi, sonra da tamponları ikişer saniyede çekti aldı. Gerçekten neredeyse hiç bir şey hissetmedim. Ne hissedeceğinizi merak ediyorsanız avucunuzun içini hafifçe cimcikleyin, onun acısına dayanabiliyorsanız tamponlara da dayanacaksınız :) :)

Tampon varken burnuzuzu temizlemeye çalıştığınızda tampona hafifçe değseniz bile canınız yanıyor ki bu da beni çıkarılmasında korkutan sebeplerden birisiydi ama korkulacak bir şey yoktu. Rahatlayabilirsiniz.

Tamponlar çıktıktan ve ben burnumdaki kurumuş kanı da temizleyebildikten sonraki ilk nefes resmen ciğerlerimi yaktı. Özellikle de nefessiz geçen 8 günün ardından :) Ameliyatın işe yaradığını o açıdan söyleyebilirim. Gümbür gümbür bir soluk aldım yani :)

Sonrasında burnumun içi ne yazık ki yine kurudu ve şu anda da tıkanıklıklar var ama tam olarak iyileşme süreci 6 hafta civarı sürüyormuş, o yüzden şikayetçi değilim. Zaten şu an aldığım nefesten de memnunum. En azından ağzımı kapalı tutabiliyorum :D 6 Hafta sonrasında da tam sonuç için bir yazı daha yazarım.

Ama siz de benim kadar çekiyorsanız burun tıkanıklığından düşünmeyin bile derim. Ameliyat sonrasındaki ilk iki gün dişinizi sıkabilirseniz sonrası akıp gidiyor.

Bu arada meraka edenler için burnun dış görünüşünde pek bir değişiklik olmuyor.  Benim iki tarafta da eğrilik vardı ve ikisi de alındı. Bayaa da bir parça çıktı hemen alttaki fotoğrafta görebileceğiniz üzere. Annem ve teyzemin söylediğine göre çok hafif bir değişiklik olmuş ama ben hiç bir şey anlamadım, etrafımdaki başka hiç kimse de anlamadı. Düşünün yani o kadar küçük bir değişiklik :) Zaten ameliyattan öncede görüntüde bir eğrilik yoktu burnumda. Annemlerin söylediği değişiklik de olumsuz değil olumlu anlamda. Burundaki asıl eğrilik fotoğrafta ok ile gösterdiğim parçadan kaynaklanıyor. Kendisi temel problem yani.


Korkulacak hiçbir şey yok. Ben oldum ve bitti çok şükür. Umuyorum ki nihai sonuçta güzel olacak :) Tabii ki nihayetinde bu bir ameliyat. Ağrınız, sızınız oluyor ve dediğim gün ilk iki dayanamayacaksınız gibi geliyor falan ama sonuçta mutlu oluyorsunuz :)

Umarım aklı karışan birilerine yardımcı olabilmişimdir deyip susuyorum artık :)

Sonuç: Yaklaşık 6 ay sonra sonuç bildireyim, ufak bir rahatlama yaşadım evet ama ne yazık ki yoğun sinüzit ve alerjik rinit kaynaklı olarak yine çok sık burun tıkanıklığı yaşıyorum. Hiç etkisi olmadığını söyleyemem ama "Aman Allah'ım nasıl da nefes alıyorum" da diyemem. Kısacası durum budur,, alerjiniz yoksa düşünmeden olun derim. Varsa doktorunuz sizi bir şekilde yönlendirecektir zaten :)

Sevindiğim bir küçük noktayı da ekleyeyim: En azından artık hangi tarafıma yatağıma burnuma göre karar vermiyorum. Çünkü önceden sol kolumun üzerine yattığımda burnum tamamen tıkanıyordu ve sürekli sağ kolumun üzerinde yatmak zorunda kalıyordum. Şükürler olsun ki bu sorun tamamen çözüldü :)

22 yorum

  1. yasadıklarını anlattıgın icin tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim umarım faydası olmuştur :)

      Sil
  2. Burun estetiği hakkında çok güzel bir paylaşım olmuş. Geçmiş olsun.. Emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım, burun estetiği için de benzer bir süreç işliyor ancak benim operasyonumda herhangi estetik bir müdahele söz konusu değildi, bildirmek isterim :)

      Sil
    2. Geçmiş olsun üç gün sonra ameliyat olacağım ama karar değiştirdim çok şikayetim yok burnundan rahat nefes alıyorum ama ara sıra tıkanıklık var..

      Sil
  3. Kaç saat sürüyor aceba kemik we et amelyatı

    YanıtlaSil
  4. Şahsım aynen sizin gibi ameliyat olucak doktorların dediğine göre devletin memuruyum kaç gün raporlu oluyoruz işimizin aksamasını istemeyiz halilen

    YanıtlaSil
  5. Sorularınızın yanıtları yazıda var aslında, ameliyatım 3 saat civarı sürdü uyanmamla birlikte... Tamponlar da 8 gün durduğu için sanırım o civarda rapor verilir.

    YanıtlaSil
  6. Ben yillardir korkularimi yenemedigim Icin hep amaliyattan korktum taki artik nefes alamayacak duruma gelene kadar dedim ki Kensington kendime en kötüsü ölürsün nefes alamamak zaten ölüm gibi lütfen Tabirleri abartili oldugunu düsün meyin nefes alamamak cok kötü bisey bunu Yasayan bilir ve amaliyat olmaya karar verdim doktor amsliyatin 1 saat sürer dedi ama 2 sati geckin amaliyat sürdü iki gün hastenede kaldim HIc ari hissetmedim ama amaliyattan sonra gine nefes alamiyorum cünki tamponlar hala burnumda ve 10 gün kalicak cok kötü bir durum insallah sabrin sonu selamettir ama amaliyattan korkan arkadaskara söylüyorum HIc korkacak bisey yok söyle düsünüm iki Saat ögle uykusu gubi hic bisey hissetmiyosunuz simdilik bukadar haftaya tamponlar alindoginda onuda paylasirim nefesle kalin

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, benimde 6 yaşında bir çocuğum var geceleri bizim için bir sıkıntı adeta burun tıkanıklığı yüzünden birde diş gıcırtılımız oluyor.gittiğim bütün doktorlar alerjik ilaç ve burun spreyi verdi açıkçası hiçbirinin faydasını da görmedik. Sizden ricam gitmiş olduğunuz o doktorun ismi,açıkçası bir faydasını görsem size çok dua edeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yaklaşık bir ay olmuş yazalı, kusura bakmayın ancak cevap verebildiğim için.

      Erciyes üniversitesi KBB'de Duygu hanım muayene etti beni ama dediğim gibi ameliyat kararını hocası verdi. Şu an adını hatırlamakta zorlanıyorum ne yazık ki...

      Sil
    2. Çok geçmiş olsun, bu arada.

      Sil
  8. Merhaba ben de bu carsamba burun ameliyati oldum ve tamponlarin cikartilmasindan korkuyorum. Burnumun ucu kan pihtisi birikti temizleyemiyorum cunku dikis yerim acitiyor. Insallah bir an once biter bu gunler ve en buyuk korkum ya burnum eski haline donerse ya da daha kotu olursa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım yanı vermek için geç kaldım. Umarım istediğiniz sonucu almışsınızdır. Geçmiş olsun, sevgiler. :)

      Sil
  9. Ya hangi hastane doktor ismi cigdem hnm abimde ayni durumda amelyat olcak

    YanıtlaSil
  10. Çiğdem hnm benim burnumda seninkiyle aynı cok sorun yaşıyorum madi durumumda yok sgk var amalyat dedi bir doktor dier doktorlar ilacla tedavi burnum egik hangi doktora hangi hastaneye gittin sgk geciyormu acil donermisin kardesimde ayni

    YanıtlaSil
  11. Merhaba bende dün burun ameliyatı oldum sol burnum tamamen kapalıydı kemik eğrileri nedeniyle sağ burnumda da geniz eti fazla büyük olmaası nedeniyle nefes almakta epey zorlanıyordum en büyük zararı ise ağızdan alınan nefes ve bademcik iltihaplanmàsı yaşamama neden oluyordu bugün ikinci gün ameliyattan sonraki çok hafif bir ağrı var burnumda azda olsa nefes alabiliyorum şuan tamponlar alındıktan sonra daha da rahatlayacagimiyi düşünüyorum korkacak hiç bir şey yok rahatca nefes almak çok güzel bir duygu

    YanıtlaSil
  12. Bende kemik egriliği ve geniz eti nedeniyle ağızdan nefes almak zorunda kalıyorum dum tabi bunun en kötü sonuclarindan başlıcaları üst solunum yolu enfeksiyonları yaşamam oluyordu şükür dün güzel geçen bir ameliyatla artık bu sıkıntıdan kurtuldum diyebilirim korkacak her hangi bir şey yok lokal anestezi ve akşamına evinizdesiniz 1 hafta sonra tamponlar da alındığında bakalım nasıl olacak

    YanıtlaSil
  13. Bende 25 Haziran 2015 de rinoplasti ameliyati oldum doktor ayni seyi bana da dedi sen nasil yaşıyorsun hic nefes alma imkanin yok dedi ameliyathaneye 12 de alindim 1.5 saat bekledim ve uyanmam felan saat aksam 17.30 u buldu burnum o haldeyken bile nefes almak guzeldi burnumda tamponlar vardi ustteki resimde gordugum o plastik seyler vardi ismini unuttum su an hersey cok guzeldi persembe ameliyat oldum pazartesi çıktım hastaneden hersey cok guzeldi ama su anda 1 sene oldu ve kemik tekrar egilmeye basladi ve nefes alamaz duruma geldim hastaneye gittiğimde tekrar doktor bana darbe almissin dedi bende almadim doktor hanim dedim 1 sene sonra tekrar gel dedi dalga gecer gibi (19 yaşındayım üniversite okuyorum Ankara da yaşıyorum ve ne yapacağımı bilmiyorum

    YanıtlaSil
  14. Blogu aktif oalrak kullanmıyorum. Yalnızca bir faydası olur diyerek yazmıştım bu yazıyı, o yüzden yorumları çok geç görüyorum. Kusura bakmayın. Soran herkes için, Erciyes Üniversitesi Hastanesinde ameliyat oldum. Doktorun adını ne yazık ki hatırlamıyorum :(

    YanıtlaSil
  15. Geçmiş olsun çok teşekkürler paylaşımın için bende korkuyorum

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bana Ulaşın

Ad

E-posta *

Mesaj *

Bumerang - Yazarkafe